Déjà vu

Pentru ca să definesc mai bine ce înseamnă pentru mine déjà vu – urile, trebuie întâi să definesc în stilu-mi simplist și oarecum naiv viața în sine ca fiind un izvor, care se transformă în pârâu, ca odată cu acumularea de experiență, să devină râu, și fluviu, ca la sfârsit să se verse în ocean (încă nu știu sigur dacă oceanul înseamnă marea cunoaștere sau marea diluare a siropului subiectiv, știu doar că e ceva mare de tot). Și dacă tot mi-am transformat percepția vieții într-o apă curgătoare, interacțiunea cu societatea, o voi asemana cu ploile de informație pe care le asimilez involuntar, și cu eroziunea provocată de mine, când voi seca.

Și cum o apa curgătoare nu curge o singură dată, ci curge relativ constant o bucata de vreme, inevitabil vor apărea aceleași repere, folosite pentru navigare, cu mici schimbări, pe parcursul timpului, pe ajungi să le recunoști la un moment dat, de aici apărand déjà vu-ul, sub formă de check-point după cum îmi place mie să-mi imaginez.

Pentru mine, aceste check-point –uri sunt momente în care-mi permit să mă liniștesc, și să continui orice aș face în acele momente, reducând considerabil gradul de frică, cu care sunt obișnuit să trăiesc.

Aș fi însă curios de perspectiva voastră …

 

One Response to “Déjà vu”

  1. deja vu dpdv fiziologic poate fi o eroare de inregistrare pe creier .
    dpdv spiritual poate fi un semn . ceva la care ti se atrage atentia

Leave a Reply

